Dupa 10 ani…a doua zi

Posted: June 26, 2007 in cutia cu cioburi

Un dus cu apa rece de dimineata, apoi un mic dejun cu suc de portocale in piata operei. Cald, terase deschise inca de dimineata, povesti cu vechi amici, senzatie de vacanta, nimic nu m-ar fi miscat de acolo, mi se parea locul ideal pt scris, citit si consumat limonada.
Totusi la 1 ne-am dus la scoala, Sile ne-a parcat in fata noii cladiri a universitatii, din pestalozzi, nu-mi amintea de nimic cladirea, senzatie ciudata ca facem parte din ceva total necunoscut, iar incepand din momentul in care am intrat pe usa pana spre final mi-am spus ca “parca sunt din alt film”(de fapt a spus Delora,eu numai am acceptat ideea).
Revederea cu colegii a fost ciudata, am vazut oameni aproape neschimbati, poate doar cateva kg diferenta, dar si oameni pe care parca ii vedeam pt prima oara si poate ca asa a si fost.
Epuran, fostul nostru decan de an(termen ce-l aud pt prima oara) a tinut un curs plictisitor in care a omagiat rolul contabilitatii in viata noastra, apoi a omagiat un oarecare profesor, fost mare sahist si epigramist, cu care n-am avut in viata mea de a face,dar ce conteaza…apoi a “pasat” microfonul decanului actual, dl Talpos, pe care poate l-am vazut de 2 ori prin facultate dar n-am stiut cine e. In fine, nu prea conteaza..ideea e ca acesta din urma a incercat sa fie simpatic si glumet, dar mie glumele lui imi pareau rasuflate si fara noima.
Exista insa si un cor care radea precum se aplauda inainte la congres,adica la comanda…deh asa, cat sa dea bine.(in timpul discursului despre profesorul “epigramist si sahist”,plecat intr-o lume mai buna acum 10 ani, dl Talpos si-a impreunat pumnii,pumn in pumn,ca si cum ar fi suferit o mare pierdere si vroia sa vedem ca-i pasa. Foarte ciudat,eu insa am ras si am inceput sa fiu atent).
Reprezentata (autonumita) a elevilor, ea insasi copil de profesori,ramasa sa continue traditia, organizatoarea evenimentului,cea fara de care “nimic n-ar fi fost posibil”,insasi rostul sectiei s-ar fi pierdut fara ea, Carmen Imbrescu(fost Babaita) a incheiat cursul festiv. Elogii peste elogii, cuvinte frumoase dar umflate artificial, mult nimic in spatele cuvintelor, dar totul imbracat in straie de sarbatoare.
“Primii pasi in viata, primele iubiri,primele notiuni de analize, curba J, simbolul contului casa etc”…toate insiruite intr-un amalgam ce s-ar fi vrut haios…
Am primit flori, am fost filmati, pozati…apoi s-a strigat catalogul si fiecare a spus ce a facut in ultimii 10 ani…mai putin eu si cu mai un fost coleg, Cristi, “picati la datorie, pt aprofundare” in anul 3.
Discursurile au fost seci, putine dintre ele reusite, in general un sablon si ceilalti au tras la indigou constructia…printre cele mai rasarite, o colega viitoare capitan la pompieri, un coleg sarb, contabil intr-o comuna din Serbia, care s-a adapostit in Romania cand tara i-a fost bombardata, apoi a reluat munca si acum e unul dintre cei mai apreciati contabili din comuna(chiar or fi mai multi?), un inspector de munca, multe persoana lucreaza la finante in resita, multi s-au facut rude, nasi, fini, iar singurele doua cupluri de care stiu,care erau inca din facutate, au divortat de curand.
Poza de grup, un saleu, o grisina, o maslina, un pahar de sampanie de piersici, discuii cu colegii… si in aceasta nota s-a incheiat si cursul…

Am luat pulsul complexului, am baut o bere cu Sile si Delora, apoi ni s-au inlaturat Marius si Silvia(fosta colega) si cred ca m-am simtit bine, am ras, am mancat bine, am ras iarasi, am schimbat locatiile, bauturile, mancarurile si brusc s-a facut atat de tarziu incat nu mai aveam timp decat pt mersul la restaurant…

Un vin la Sasa, inca o poveste scurta, apoi, mai mult decat intarziati, pe la un 10.30 la restaurant.
Aici show.Pe banii nostri.

Mancarea asa si asa, nimic special, bautura sub orice critica, sampania dulce, vinul dulce(care mi-a dat dureri de cap dupa prima jumatate de pahar),campari care parea ca nu e campari, bere(eu nu prea beau) si cam atat.Am vrut un vin mai bun, am platit..desi sincer ma intreb pe ce s-au dus cei 350 de roni cand eu am mancat si am baut maxim de 100.Sa trecem la muzica…din ce mai pot sa-mi amintesc:George Michael-Wake me up before you go go, Hands up, Let’s Twist again(megamix), HQ-Razna si Gasca mea nu poate sa stea linistita….Voltaj-20 de ani, Opus-Life is life, Queen-We will rock you dar si altele, Michael Jackson-Billy Jean si minunea aia de Why MCA…
la toate adaug multa muzica populara, iar intre cunoscute, “De-oi muri m-or pune-n groapa” si “Gugulan cu car cu mere”…
La 1.30-2 dimineata s-a spart totul…iar la 6 aveam un tren spre Bucuresti

De ce am venit?imi tot suna in minte…
Apoi mi-am spus, ca pt colegi si cam atat…
Iar dintre colegi pt doar o parte foarte mica dintre ei…
Cu restul nici n-am stat de vorba, nici nu cred ca ne leaga ceva …
Stiu doar ca la urmatoarea intalnire, am sa raman undeva prin piata unirii, la o noua limonada, sau alt pahar cu vin, alaturi de cei dragi…pt ca au fost si din astia…
Putini, dar poate in crestere…

Iar drumul de intoarcere pe tren a fost intre vis si realitate, fiind obosit, nedormit pendulam intre cele doua stari…iar peisajul contribuia din plin la asta…

Perdea cu nori si stele la geam…ochii ma trag inspre pat, visele sunt pregatite…

Comments
  1. Speedy says:

    te`ai gandit vreodata sa scrii o carte?
    faci uz de imagini artistice asa de simple si deosebite…
    🙂 still reading xD

    • Laurentiu says:

      pana una alta incerc sa scriu scenarii de film…cartea, poate in episodul 2…desi eu ma consider mai mult grafoman decat scriitor de orice…de scris insa, prost-bun, mediocru, scriu zilnic 🙂 multumesc ca ai trecut, o sa fie si povesti noi…

  2. Contabil says:

    Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Leave a Reply

