De ce vezi un film de mai multe ori?

Posted: August 2, 2007 in cutia cu cioburi

Intrebarea mi-o pun inca de ieri, nu gasesc nici un raspuns…la inceput, cand eram mic, vedeam un film de mai multe ori pt ca nu prea existau filme si orice film care ma marca macar un putin trebuia sa fie vazut de mai multe ori…memoram scene, replici, vedeam si ce se intampla in spatele scenelor din prim plan…asa am vazut, intr-o ordine aleatoare, trandafirul galben(de cel putin 5-7 ori), zorro de mai mult de 3-4 ori, omul paianjen de mai mult de 3-4, superman de cel putin 3, sport sangeros(cu van damme, pt cunoscatori!) de 3-4, rambo, filme cu piedone, rio bravo etc de multe si multe ori…recordul absolut cu care m-am mandrit de multe ori, Comando, cu Arnold, ajunsesem pe la a 12-a vizionare…

Mai mare insa, in perioada aia, dupa adolescenta,studentie si chiar mai tarziu (acum adica), filmele care le revad usor sunt cele care au o poveste frumoasa in spate, ceva care sa ma atinga la o coarda sensibila, ce-mi par poetice, ciudate, iesite din normal, sau macar aproape de ceea ce am trait sau am vrut sa traiesc…si asa, tot o caut pe amelie pe strazile gandului(desi am vazut de 4-5 ori filmul…pot sa-l revad usor), la fel, you’ve got mail vazut de mai mult de 6 ori, ma pot uita la nesfarsit la el, ultimul mohican, vazut de mai bine de 7 ori, numai cand aud muzica imi spun ca trebuie sa imi aduc iarasi imaginile in fata ochilor…suspecti de serviciu, chiar daca stiam intriga, tot mai ma gandeam sa-l vad dupa a 4-5 vizionare…
3 Iron, filmul care ma obsedeaza acum, l-am vazut tot de 2-3 ori si de fiecare data abia astept sa-l reiau…

Prea obosit acum, dar toata aceasta discutie cu mine insumi m-a dus cu gandul la tata, care de fiecare data cand aparea la tv un film de care stia sau auzise, imi povestea o intrega istorie, facand mai captivanta vizionarea chiar si a filmele care nu s-ar incadra la capitolul filme de “vazut intr-o viata”.
Dar daca-i mai placea cate un film, tabloul era mult mai complet.

“Ceata…ochii mei imi pleaca de pe fata, se rostogolesc prin viata, te cauta mereu, te cauta mereu(ada milea-ceata)…
Noapte buna, calatorule…eu unul m-am agatat de visul asta cu filme…ma duc sa-l iau acasa…

Leave a Reply

