Filmele copilariei

Posted: September 10, 2007 in filme

Fac ce fac si ajung la o zona draga mie, copilaria. Adusa mereu in discutie, chiar si atunci cand lucrurile nu merg tocmai asa cum ne-am dorit, sau ca un ultim refugiu la care ajungi cu ajutorul viselor cu ochi deschisi, copilaria ramane, undeva ascunsa adanc in fiecare, solutia de rezerva, poarta spre un altceva, spre un altunde, arareori spre un nicaieri a fiecaruia. Intr-o buna zi, mi-ar place sa aduc mai mult din acea lume ascunsa in pagina, cuvintele sa fie pline de treceri dintr-o parte in alta, iar tot ceea ce as fi putut uita, sa revina pe masura in care se regasesc piesele de puzzle. Filmele erau astfel de piese, eu unul ma pierdeam cu totul din momentul in care ajungeam pe locul meu in sala si pana muzica de final anunta iesirea. Obtinerea unei piese de puzzle, asta era jocul.

Asa am strans una cate una, piese care mai tarziu sau mai devreme, m-au facut sa iubesc imaginea, povestea din spatele ei, filmul. Cu astea am ramas eu, din acea perioada.
Primul film in cinema : Hercules cucereste Atlantida(imi amintesc niste lupte cu un fel de broscoi imens care la acea vreme m-au impresionat)
Seria de filme cu Navarone(Uraganul vine de la Navarone, Tunurile de la Navarone, Forta 10 din Navarone) sau cele cu al doilea razboi mondial, 5 pt infern, Duzina de nespalati, Unde se avanta vulturii etc.

Seriile de filme cu eroi, Superman, Omul paianjen(de departe preferatul meu), Tarzan(cu tot cu al lui strigat), Sandokan, Robocop, Robin Hood, Cei 3 muschetari etc.
Nici filmele cu indieni sau western-urile nu ar fi de neglijat, chiar din contra, Winnetou(indianul meu preferat), Ulzana o alta capetenie a apasilor, Marele sarpe, Ultimul mohican, Geronimo, Rio Bravo, Un dolar gaurit, The good, the bad and the ugly, ar fi mai mereu de bagat in seama.

Sa nu uit de filmele indiene, mai ales daca pe langa lacrimile aproape obligatorii, mai exista si cate o bataie, o urmarire, un cantec…Lantul amintirilor(nr 1 pt cunoscatori, in categoria asta de film), Toata lumea e a mea, Omul si fiara, O floare si doi gradinari.
Un salt apoi la filmele chinezesti, pline de arte martiale. Bataie cat cuprinde, dialogul putea fi lejer facut si de mine, cateodata nici nu-ti venea sa-l citesti pt ca aveai clar impresia ca stii totul, simti totul…
Avem aici, Luptatorii din valea misterioasa, Luptatorul cu sabie, Lovitura fulgeratoare, Sora 13, Biciul fermecat.

Urmau, aproape firesc, filmele cu Piedone: Par si impar, Piedone in Africa, Piedone in Hong Kong, Un serif extraterescu…

Filme de capa si spada( Cocosatul, Muschetarii, Capitanul Blood), filmele politiste(Afacerea Pigot, 3 oameni periculosi, Clanul Sicilienilor)…si desi am uitat multe altele, ultimul pe lista, ar fi filmul romanesc.
Doar cateva titluri , poate cine stie….

Aventurile lui Babusca, Fiul muntilor, Haiducii lui Saptecai, Tandafirul galben, Drumul oaselor, Un comisar acuza, Revansa, Noi cei din linia intai, Nea Marin miliardar, BD la munte si la mare, Mihai Viteazul, Cu mainile curate…

Cred ca mai sunt sute, mii, ma opresc aici, perdeaua-i trasa, stelele la locul lor, gandurile adunate, asteapta sa plece in eter, precum si eu astept un vis frumos, sa pot dormi mai linistit.
Noapte buna, calatorule…

Comments
  1. 監視器 says:

    You certainly deserve a round of applause for your post and more specifically, your blog in general. Very high quality material.

Leave a Reply

