Viata si neobisnuitele aventuri ale soldatului Ivan Cionkin

Posted: October 15, 2007 in carti

ivan.jpg

Mi-a fost recomandata de un prieten, a mers usor, si cred ca , vorba lui, am ras la aproape fiecare pagina.
Dar mi-am si pus semne de intrebare, m-am lasat surprins, uimit, prins in vartejul cuvintelor, am ramas pe ganduri. Oare chiar asa ?
Cartea are ca erou principal, un personaj care parca a dat mana cu norocul si ghinionul in acelasi timp.
Cionkin, “prostul regimentului” e trimis sa pazeasca un avion aterizat fortat intr-un camp de langa satul Krasnoe. Uitat acolo, odata cu inceperea razboiului el uita pt o perioada de misiunea sa, revenind la statutul de taran, care-l facea atat de fericit.
A inceput sa lucreze, si-a gasit “aleasa”, totul ii era favorabil, pana ce, totul se intoarce cu fundul in sus…si povestea abia incepe…
Condimentata cu multa vodca si vorbe de duh, povestea chiar merita macar trecuta in revista in toate cele 600 si de pagini…
Absurdul, birocratia, partidul unic, comunismul inteles ca mecanism intreg si capabil sa miste din loc si muntii…pana la urma, cartea e un fel de radiografie a uniunii sovietice de pana la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial.

Leave a Reply

