Un lucru misterios, a spus E.E. Cummings…Poate ar trebui să danseze întâi şi să gândească apoi

Posted: November 14, 2007 in teatru

mantero.jpg

Pt mine spectacolul s-a oprit in prima faza, la acel lucru misterios.N-am stiut sa-l vad, n-am stiut sa vad dincolo de intunericul etalat, mai mult, abia dupa ce am citit putin, am inteles ca sunt doua spectacole.
Am vazut intunericul, am simtit cate un om foindu-se in scena, a aparut un chip, doar o lumina difuza, palida, trupul femeii se dezvaluia incet, cate un putin, era goala si avea copite in picioare.O insiruire de cuvinte, in franceza, un chagrin, une impossibilite, une tristesse, une absnce, un mal vivre, un non-vivre, une non-vision, un non-vouloir, un non-construction, une invision, un non-exister si obsedantul atroce.
Poate ca se si misca cand spunea aceste cuvinte dar n-as fi putut sa-mi imaginez ca pendula intre doua lumi, ca spectacolul a fost creat ca un omagiu pt Josephine Baker.
S-a stins lumina si am fost rugati sa parasim sala 20 de minute pt schimbarea decorului….statusem 20-25, apoi aveam sa mai stam maxim inca atat.
Partea a doua, de fapt un cu totul alt spectacol ne-a infatisat o ea dansand, fara o regula anume, improvizand mai mereu, cateodata intrand in melodie, alteori total pe langa. Trebuia sa vad si dincolo de dans? Se poate, din pacate n-am reusit. Cand s-au aprins luminile m-am gandit la Razvan Penescu. Apoi mi-am spus ca poate n-am inteles eu si ar mai trebui sa vorbesc cu oameni care sa ma lumineze. Lucru care nu s-a intamplat, toata lumea parea confuza, poate doar cei care citisera in prealabil despre cele “doua piese”.
Aveam varianta sa stau la sesiunea de intrebari de dupa, poate s-ar mai fi “luminat” putin…dar am preferat sa raman asa, confuz, sa citesc de unul singur….si poate sa vad altfel. Sunt departe, raman asa.
O alta varianta. “Dansul este o formă de artă vie care comunică şi transmite, nu o simplă decoraţiune”

Leave a Reply

