Iar ceata…

Posted: January 10, 2008 in ce mai vad, cutia cu cioburi

Am iesit de la birou, alunecos, mi-am zis, inca aceleasi carari, mai mult spatiu pe trotuare, mai multa mizerie…felinarele dezvoltau umbra si faceau norii de joasa inaltime sa aduca un aer misterios.
Mi-am pus manusile, mi-am tras caciula mai pe ochi, am continuat lent drumul spre casa in sens invers.

Ceata s-o tai cu cutitul…un flesh de memorie, undeva in trecut, pe un drum serpuitor, la o ora tarzie, mama conducea masina spre casa, deodata un cal, alb si mare, in mijlocul drumului, privea absent…frana brusca(aveam nu mai mult de 50 km/h), oprim la cativa cm de pieptul instelat al animalului.
Ne priveste…scurt, apoi paraseste la pas soseaua si se pierde in ceata. Candva in trecut, teritoriul asta dintre munti, era al lui. Probabil ca si el si-a pus intrebarea ce cauta asa o aratare(dacia galbena) pe drumuri de munte.

Imi plac felinarele pe timp de ceata, au un aer de iarna, de mister, de curat si sigur si de poveste.
Am incercat o fotografie cu telefonul…apoi in goana spre metrou, aglomeratie, iesire in librarie…
un ceai scurt, cateva pagini de carte, “Underground-Haruki Murakami” e noutatea absoluta…

Iar de la iesire, m-am pierdut in universul celor care-si spun Beirut(macar o data trebuie asculati)….mi-au calauzit pasii spre casa. Tot fredonand, tot sarind peste mormanele de zapada, tot ascultandu-mi gandul interior m-am trezit ajungand la cuvintele Adei Milea…

“Ceata, ochii mei imi pleaca de pe fata, se adapostesc prin viata, te cauta mereu….te cauta mereu”

Comments
  1. chrysallidis says:

    Multumesc! [pentru Beirut]

Leave a Reply

