Banca

Posted: March 11, 2008 in cutia cu cioburi

Poate in orice parc, poate doar in cele in care s-au vazut…un tobogan dainuia zarea, copii zeci, alergau care mai de care, scarile aveau una lipsa, cand urcai la inaltime, nimic insa nu putea egala privelistea copilului ajuns acolo si viteza care o prindeai la coborare. Mai erau si leaganele, zecile de hutule, pomii iar sub fiecare pom cate o banca.
In general, majoritatea erau scrijelite cu nume de indragostiti, persoane celebre intr-un moment, muzicieni, poezii, nelinisti…birtul din orice parc, terasa din parc, mirosul de mici, berea la halba…eventual cate un rau…apoi un loc in care in trecut canta fanfara, adapostita de orice ploaie, mai mult fara spectatori..dar si cu cate unii fanatici si cu decoratii in piept…era insa pustiu, vantul mana incet, peste acoperisuri, gandurile imi erau destul de spulberate. S-a asezat, privea in zare, cauta o faptura, o fantoma poate, o persoana care sa-i inspire starea, crezul…apoi au vorbit despre ochelari de eclipsa, despre cifre, calcule, spatiu…chiar si despre gasca nebuna….o umbra pe celalalt colt al bancii, cateva spice de grau trec de la el catre ea, desi ea ramane in umbra…precum si spicele pe banca…

Comments
  1. moi non plus says:

    o traire aseamantoare am avut si eu pe o banca..una din Paris…iar numele mi l-am scris pe alta banca ..una din Busteni…si pe o stanca..una din Herculane..si pe o scara..una din Viena..si pe o bordura..una din Paris…dar cea mai frumoasa banca este cea din Constanta, pe care am crescut si pe care am privit trairile cum mi se transforma si umbrele cum se succed…bancile sunt periculoase, iti amintesc..(Bucurestiul nu are banci pentru mine)

Leave a Reply

