In plina zi

Posted: April 3, 2008 in povesti de cateva minute

Un telefon la colt de strada, portocaliu, murdar, intr-o cabina uitata de lume…suna, nimeni nu pare ca ar vrea sa-l ridice, in fond, nu prea sunt oameni pe acea strada…o privire in stanga, una in dreapta, un gand la matrix, altul la filmul “cabina telefonica”, inca o privire in jur…ridic, la celalalt capat o voce ragusita, o melodie trista, tom waits …lumina se stinge in plina zi, visez, vad urme de pasi care duc la o cladire neterminata…sunt numai barne, un lacat vechi, agatat de poarta, pare sa n-o mai inchida de mult…urmele continua, in spatele casei, undeva o gradina, cu sezlonguri si un bazin semi parasit, frunze in apa, dar altfel curat, o saltea inca pluteste, un scaun sta chiar pe fund…aprind o tigara, nimic pare sa nu miste, casa parca are un suflet doar al sau, singuratic si pustiu…imi amintesc de bunici, de casa lor de pe colt, chiar si iedera crescuta salbatic pe un perete mai ferit de soare. Deschid o usa, un zgomot timid undeva sus la etaj, lumina patrunde prin tigla sparta, sunt peste tot raze si lucruri vechi, cufere, geamantane pline de haine vechi, carti aruncate peste tot, praf, panza de paianjen…o umbra, o alta urma de pas, merg mai departe, caut, vad, imi imaginez, locuri pe care le-am mai vazut, altele pe care le-am vazut doar in vis…o fereastra la pod, un semn ciudat, cateva cifre fara noima, fostele pusti de jucarie din copilarie sunt acolo, la fel si aparatul de transmisiuni, sabiile…de partea cealalta a geamului, un lan de porumb, o serie de personaje negative, copilaria…apuc o pusca, trag, se trge si asupra mea, cineva striga, pun mana pe sabie, inchid ochii, incepe?
La celalalt capat al firului melodia s-a terminat, dar firul e suspendat, cade, eu nu mai tin nici un telefon in mana, ramane pustiu pe strada, ma intorc la urme, umbre, vise, ganduri fugare…
Chiar poti sa stingi lumina in plina zi?

Comments
  1. chrysallidis says:

    pe alocuri, povestea ma duce cu mintea la jarmusch, cuvintele tale, de aici, se aseamana cu imagini din filmele lui..

  2. Laurentiu says:

    jarmusch e unul din preferatii mei….dar cred ca sunt departe….in fine, acum mi-e dor sa vad ceva jarmush

  3. chrysallidis says:

    la filmul Down by law, m-am gandit. cadre alb negru, primele imagini repezindu-se sa se intipareasca in mintea mea, rapid, muzica…apoi tom waits, cantecele lui… Jarmusch are ceva…ce face sa ii privesc povestile, undeva la granita dintre viata asta si o alta, din vis…din ganduri. Asa am descoperit cantecele lui tom waits, apoi roberto begnini in stilul lui aducand un zambet… am sa revad filmul asta.

Leave a Reply

