Spre nicaieri…

Posted: April 20, 2008 in cutia cu cioburi

Cobor niste scari, soare afara, incerc sa am ascund de el, sunt treptele unei crame, degustare de vin scrie pe usa, dar e inchisa….si drumul meu capata o intoarcere, privesc cerul, curat albastru, fara de nori, as vrea sa merg in dreapta, desi cand ies o apuc exact in cealalta directie.Nu inteleg de ce, dar ma las purtat…un vant usor ca de primavara, imi indruma pasii… ajung la pod, frumos, din alte timpuri cu a lui legenda, incerc sa-l trec, sa vad si cealalta parte a orasului…si-l trec si nu vad mare lucru…cateva case, cateva afise vechi, cate un chiosc, un salon vechi, o fosta tutungerie, o fabrica ce sta sa pice, oameni tristi parca, ramasi in urma, invidiosi, cautatori de mari nimicuri…si gandul iar imi zboara, o ia pe urma vantului, trece printr-o ceata lasata brusc peste rau si merge si merge…iar ada milea imi sopteste in casti, ” te cauta mereu…te cauta mereu”.
Iar eu caut numai cuvinte pierdute, vise frante intr-un trecut in care nu credeam, cuvinte scoase din carti, din limbajul strazii, din cel al oamenilor care iau metroul, cred ca exista si un al 5-lea anotimp si cred in imagini….
Nici nu mai stiu de unde am plecat, oricum, ieri m-am vazut cu multi cunoscuti, am stat la masa, am povestit, timpul s-a dus…iar in final, cand am fost la taxi si ma gandeam ca timpul trece asa usor pe langa noi de nici macar nu-l observam, exact dupa ce am trecut de jumatatea distantei, pana acasa, aud vocea groasa a taximetristului, “pot sa va pun o intrebare?”
Accept …iar intrebarea suna cam asa :
ce credeti, cum se simt tiganii in pielea lor?

Leave a Reply

