Umbre pierdute

Posted: July 26, 2008 in cutia cu cioburi, Uncategorized

M-am rezemat de un zid, afara mult prea cald, desi era dupa o ploaie intensa de vara care ar fi trebuit sa racoreasca aerul, nimic, nu sufla nimic, as vrea sa stau putin…urcasem scari, undeva o terasa deasupra Bucurestiului mi-a mai adus imagini in fata, gandurile insa se plimbau pe margine…un fulger razant, aproape, soarele cadea in apus…primii stropi, urmatorii, un glob metalic imi arata continentele parca inghetate in plina vara…raspund la intrebari pe care nu mi le-am mai pus, umbra se desprinde, precum intr-o poveste a lui Murakami, isi cauta propria umbra probabil, totul se clatina un putin si imediat apoi, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, mersul firesc reapare.

Apoi inca o data scurt, ca si cum ar fi fost o replica intensa dar scurta a unui cutremur, zidul se misca, odata cu el si imaginea, imediat mai apoi, pierd iarasi umbra, care trece printr-un zid si acolo ramane.

Imi aprind o tigara, astept ceva sa miste lucrurile in sens invers…privirea imi cade pe un balcon apropiat, plin de flori si de tot felul de lunete indreptate spre cer…cineva urmarea norii, fulgerele, cerul…o imagine cu mare, o plaja pustie, doar o persoana se plimba linistita, cu mainile in buzunare, cu gluga de la hanorac trasa peste cap, cu ale sale vise inconjurandu-l…desface un sezlong, se aseaza, priveste in gol, valurile de parca l-ar asculta, se fac tot mai furibunde, iar zgomotul cu care se sparg de mal, e din ce in ce mai mare…sunt tot eu, sau o umbra fugita, nici nu mai conteaza…e doar un sezlong deschis pe toata plaja, multe barci parasite si o privire tampa in larg…nici sezlongul nu are umbra…se pare ca se lasa noaptea…morcheeba canta in casti, gained the world, somnul vine, pleaca, vine iar, gandurile pleaca fara tinta, povestile se pierd, drumul din fata e tot mai stramt, cred ca am sa aleg unul lateral…noaptea buna, calatorule, ziua de sambata s-a dus la culcare…

Leave a Reply

