Bucuresti, la 40 de grade

Posted: August 17, 2008 in ce mai vad

Astea au fost datele la acest sfarsit de saptamana. Soarele ardea cam de dimineata cu putere, vantul era undeva departe, aproape nici o adiere, la umbra erau 40 de grade, la nivelul asfaltului, n-as vrea sa stiu, oricum, senzatie e ca nu prea ai aer si nu ai vrea sa faci altceva decat sa zaci undeva, intr-o camera intunecoasa si racoroasa cu multe lichide si cu o carte dupa tine. Ce faci insa cand nu e asa? Cand iti propui sa iesi doar, sa te plimbi…sa vezi Bucurestiul gol, in splendoarea lui, in plina vara….ce vezi? ce faci? cum faci?

Am incercat sa merg in parc, am gasit chiar o zona de umbra, o banca libera, mi-am scos cartea incet, am inceput sa citesc, m-a si prins cartea, dar parca printre copaci, razele soarelui isi faceau locul. M-am ridicat, am inceput sa ma misc, zona de umbra se micsora, mai cativa pasi, o terasa, un ceai rece, te tine 20 de minute, apoi vrei iar…iesi din parc imi spuneam, mai pe la umbra, mai protejandu-ma cu sapca, dar parca “mergeam prin desert”, imi sopteste cineva…inca o apa, macar, dupa fiecare pas e mai greu, minutele trec incet si iti pare ca de peste tot, ai numai raze si beton…si masa asta larga care se incinge… Dupa doua ore mi-am spus ca e inuman, totusi am mai mers putin, pana cand m-am urcat intr-un taxi care sa ma duca sa mananc ceva adecvat vremii….citisem in timeout de gaspacho la restaurantul Valencia. E foarte bun, aveam sa afirm dupa foarte putin timp, chiar si limonada e perfecta…am bonus de ardei si pt moment mi-e bine…apoi iar in strada, iar vad cateva case, cate un pom, ii caut umbra, partea aia care pare mai linistita….si dupa alte cateva minute sunt intr-un alt taxi cu destinatia film.

O placinta cu branza inainte de film, un film care iti aduce multe semne de intrebare, imediat dupa…controverse, acceptare, mandrie, bani, fast food nation…racoare pe moment, in sala de cinema, inca foarte cald afara, mai cativa pasi, apoi un alt taxi si obligatoriu inca ceva lichid de la gheata…in fata mea se fumeaza, imi vine si mie, dar…in acelasi timp concluzionez ca nu prea se intampla ceva special acum  in Bucuresti…parca e mort orasul, filmele sunt slabe, teatre nu prea sunt, concertele s-au mutat la mare, restaurante, muzee, librarii, poate un strand…parcuri, dar si acolo e cald….fugim de caldura si nu prea avem unde fugii, sau ne pierdem in monoton, o bere, un suc, raman la fel in mai multe locatii….si totusi, caut acel ceva care sa ma convinga sa merg intr-un anumit loc…si cred ca tot din cauza caldurii, se lasa asteptat pana si acel ceva.

Cred ca cel mai bine e sa ramai in casa, ferit, ascuns, cu draperiile trase, sa vezi un film, sa tragi un fum, sa bei ceva rece, sa te pierzi in bratele cuiva…sau doar sa te pierzi, stand pe spate, vazand sau nevazand, inchizand ochii pt un putin sau poate pt o dupa amiaza…apoi iesi pe seara, miroase a dimineata, chiar daca pare mai tarziu, iar vantul chiar incepe sa adie…

Leave a Reply

