Unchiul Vanea

Posted: November 3, 2008 in teatru

Am intrat in sala, am fost condusi spre scena, undeva, in spatele cortinei, pe niste banci improvizate aveam sa stam o perioada, cat timp actorii erau in sala, impartiti pe la felurite etaje. Primul soc a fost ca piesa se juca in maghiara, dar am trecut imediat peste acesta urmarind ecranele cu traduceri…a urmat un fel de prezentare a personajelor iar in finalul actului intai, un dans, in care fiecare dansa cu fiecare,  ca sa te  faca sa ai o idee  despre relatia dintre personaje. Actul doi, am fost mutati intr-o laterala a scenei, unde ni s-au expus privirii, 2-3 noi scene…cred ca acest act, a fost cel mai reusit act vazut de mine de cand ma uit la teatru, undeva ma pierdusem, eram in plin spectacol, traiam, simteam, ploaia care avea sa cada, frumoasa lor nebunie, dansul prin ploaie, jocul actorilor, trecerea printre randuri…erai acolo, parte din scena, cu ochii larg deschisi si totusi, undeva intr-un colt retras, rumegand, atatea si atatea scene, deliberand, punandu-te in pielea personajelor, pierzandu-te din nou in contemplare. Actul trei si patru au plusat starea inceputa inca de la sfarsitul primului act…undeva in mijlocul evenimentelor, urmareai cu coada ochiului un personaj, apoi pe un altul, te puneai in pielea unuia,  apoi reveneai la actiune si aproape o luai de la capat….Iar in final, cand s-a inchis cortina, actorii erau tot pe scena, in spatele ei, atat de aproape de tine, ca practic, oricat de mult ii puteam rechema pe scena, nu-si avea sensul, ei fiind de mult acolo, printre noi. Am ieist cu mintea inca acolo…si inca mult timp am povestit pe drum, i-am cautat sensul, i-am privit in adanc…m-am pierdut in detalii si pana la urma nu pot sa spun decat ca, mi-a placut mult.

Avem teatru, Purcarete, Serban, Afrim, Nica, Gabor…si multi multi altii…

Leave a Reply

