Trick(y)-Rock

Posted: November 28, 2008 in ce mai vad

Intr-o prima faza, am vazut ca sala nu era plina…s-au stins luminile brusc, nici un freamat, apoi am inteles ca mai era o formatie in deschidere…doi chitaristi si un baterist, trecuti prin electronic…a mers, te-au tinut cat de cat in priza…apoi, oamenii au intrat incet incet in sala dar inca au ramas multe locuri neocupate…trist oarecum…dar adevarat…
In fine, incepe, luminile se sting, membrii formatiei intra pe rand, primele acorduri, publicul freamata…si totusi, prima piesa e una semi- disco, in fond, pare ca nici n-o canta ei, e doar o piesa de pe un cd…apoi parca se intampla ceva si peste respectiva melodie, instrumentistii se impun, Francesca, vocea feminina suna desteptarea cu spatele la public…si incet, ca un betiv, cu tigara in mana, cu freza in vant, cu o mana dirijand parca, sau indemnand la o stare intre lejer si nebunie, intra Tricky…
Publicul se manifesta zgomotos, tipa, se bucura, aplauda, melodia imi pare cunoscuta, mesajul e clar, ” (I hope) Jesus comes … to kill them all ! ”
Ritmul e impus, ca spectator treci din stadiul meditativ in unul activ, tensiunea creste parca cu fiecare piesa, eu astept poezia aceea, venita din vocea inconfundabila, care insa, imi pare ca nu a venit…si nici nu va avea sa vina… publicul gusta spectacolul, ii intra in ritm, cei care au cochetat vreodata cu genul rock, simt din plin, Tricky se plimba printre genuri, dar parca uita sa se intoarca la genul consacrat…mai mult, Francesca pare sa schimbe cat de cat situatia si pana la ultima piesa nu ma intreb decat cum a trecut timpul, in acelasi timp in care partea care imi place si cea care nu-mi place s-au cam suprapus…
Cautasem doza de poezie, primisem ceva insa nu era suficient, parca tot mai lipsea ceva…
Bis-ul m-a dezamagit, nu m-am regasit deloc in piesele de final sau foarte putin…cover-ul dupa Motorhead, “Ace of spades” insa, a adus ceva ce nu am mai vazut la nici o formatie…Tricky cheama publicul pe scena si mirarea si mica dezamagire sunt uitate intr-o clipa, doar pentru ca undeva, acest om cu voce de pe alta lume, iti arata o fata pe care nu i-as fi banuit-o, rupand bariera invizibila intre public si vedeta de pe scena…au urmat poze de aproape, tigari fumate impreuna cu Tricky, schimb de cuvinte, imbratisari, autografe…cat timp melodia finala inca se mai repeta…
Totul s-a terminat insa cand bodyguarzii au intrerupt curentul, probabil pt ca exista ora limita in care sala trebuia evacuata…ciudat finalul de concert al unei vedete ciudate…

Imi place momentul in care se termina un concert si te vezi cu tot felul de cunoscuti…
Exista acea bucurie, acea senzatie ca ati fost impreuna martorii a ceva care pt voi conteaza…
Ti-a placut? Nu ti-a placut? Mi-a placut, nu mi-a placut…parca totusi, mai mult mi-a placut..cica una dintre piesa ar fi fost Karmakoma, cantata intr-un mod mai altfel…eu nici macar nu am sesizat..

Ma tot gandesc la pozitia celor doi vocali in timpul concertului care au stat mai mult cu spatele la public…

Mai bine ma intorc la finalul cu oameni pe scena si cu noi ceilalti, incapabili sa iesim de pe locurile noastre centrale, “furati de peisaj”…

img_50591

Leave a Reply

