Ursul e un soarec care a crescut putin mai mult

Posted: October 1, 2009 in ce mai vad, cutia cu cioburi, povesti de cateva minute

Tren, destul de aglomerat, destul de multe bagaje, multi oameni civilizati insa, nu se agita nimeni, oamenii se ajuta reciproc, isi fac loc, urca bagaje pentru cei mai in varsta si accepta sa schimbe locul de la culoar cu cel de la geam si invers. Se citeste mult pe tren, sunt si multe laptopuri deschise, unii se uita la filme, altii doar asculta, trenul alearga cu 175 de km/ ora si mai mult si senzatia e faina.  In fata mea o pustoiaca de 3 ani mananca morcovi si ciocolata Kinder(cu surpriza). Ascunde mai intai morcovul in plasticul care continea surpriza si ii ofera mamei. Apoi isi scoate plastilina si modeleaza. Face un curcubeu, apoi un fel de casa si apoi mai multe cercuri. Se plictiseste rapid si isi scoate animalul preferat. Un urs alb-gri de plus. Se joaca cu el, il urca pe geam, pe masa, pe mama ei, pe scaun, cam unde poate sa-l “plimbe” intr-un tren. Din cand in cand vorbeste cu el. “Maus stai cuminte !”, “Maus uita-te pe geam “, “Maus hai sa papam”, ma rog, spuse in germana, limba in care Maus inseamna soarec ! Intrigat o intreb, de ce ii spui Soarec si nu Urs ! Ea imi raspunde foarte linistita. Pentru ca e un soarec. Am pierdut ceva? Ma mai uit o data? Astept sa-mi confirme mama si domnul din dreapta mea. Apoi mi se ofera o explicatie mai ampla. Nu e urs, e un soarec care a crescut putin mai mult ! Mama ei adauga la aceasta precizare ca la inceput a avut un soarec, pe care l-a pierdut intr-un parc iar pentru ca nu au mai gasit unul la fel, au inventat o poveste pentru ca Ida, asa o cheama pe pustoaica, sa nu mai planga dupa jucaria preferata. Mi s-a parut o explicatie buna. In fond, de ce nu ar fi asa, macar in lumea copiilor. Cumva un soarec cuminte, care papa si o asculta pe mama, ajunge urs ! Ma rog, ursulet simpatic.

In Munchen gara e plina de oameni in costum traditional. Carnaciori albi cu mustar si covrig si bere, cam pe la toate colturile. Oktoberfest scrie pe fata tuturor, iar ei simt sarbatoarea asta din plin. Oameni de prin toate colturile lumii vin aici. Un fel de ruga(sarbatoare sateasca din zona Banatului) de la Buchin la puterea n. Un fel de soarec care a fost cuminte si a mancat si si-a scultat parintii pana a ajuns urs.

Comments
  1. Liviu Drugă says:

    Ai un stil linistitor de a scrie. Mi-a fost cam greu sa ma tin dupa ritmul tau slow, dupa ce am trecut cu viteză prin alte bloguri. Nice! 🙂

    P.S. Poate mai multa atentie la litere sarite n-ar strica. E cam nashpa sa vezi dereglari din astea care te imping de la poveste.

    SPOR!

  2. Laurentiu says:

    In general verific ceea ce scriu… in ultimul timp insa scriu in fuga, chiar daca ritmul iti pare slow. Oricum multumesc, sper ca data viitoare cand ma citesti sa fie mai bine 🙂

  3. Liviu Drugă says:

    Nuuu, n-ai inteles 🙂 E de bine… Obisnuit cu ritmul rapid de pe net, m-am adaptat mai greu la al tau, dar mi-a placut. Rare, din pacate, sunt textele de pe net care ma relaxeaza si au “tupeul” sa ma traga deoparte numai pentru ele. Mai trec! Spor!

  4. Laurentiu says:

    Am inteles ca e de bine, speram sa fie mai bine in ceea ce priveste treaba cu literele.. eu tocmai “treceam” sa-ti vad postarile despre filme. Inca o data, multumesc.

  5. chrysallidis says:

    si mie imi place cum curge povestea aici, de fiecare data. 🙂
    stii, ma gandeam daca noi, ca bucuresteni (romani) suntem un fel de soarec care trebuie sa manance, sa fie cuminte si cu mult efort o sa devina un fel de urs, asemeni berlinezilor (germani) – ma gandeam la blazonul lor si de aceea am facut analogia……

  6. Sorin Olariu says:

    Laurentiu, de unde stii de Ruga de la Buchin? Esti de prin zona? Daca da, da o geana aici, sunt convins ca iti va place, e o poezie in grai banatean:

    • Laurentiu says:

      sunt din Caransebes, cand eram copil, asteptam ca pe un fel de un al doilea Mos Craciun, ruga de la Buchin(si nu numai), in principal pt ca ma uitam la filme pe video dar si pt ca imi mai aruncam ocheade cu frumusetile locale imbracate in strai popular, in discoteca caminului cultural 🙂

Leave a Reply

