Berghain Berlin

Posted: December 11, 2009 in berlin, ce mai vad

Berghain e unul din cluburile considerate bune ale Berlinului. Se vorbeste de sonorizare perfecta, de atmosfera, de multe incaperi si de libertate in exprimare. In general, e un club de muzica electronica, e clar ca mai sunt si exceptii. Saptamana trecuta am fost pentru prima oara acolo. Arata ciudat de afara, vazusem si in poze, o fosta fabrica, o fosta hala, mare, imensa chiar, aduce putin cu Palatul copiilor din Bucuresti,un gard stramt la intrare si un aranjament din acela serpuitor pentru stat in coada. La intrare insa prima surpriza. Cei doi paznici, cele doua garzi, nici nu stiu cum sa-i numesc, sunt si psihologi sau un fel de oameni care decid cine intra si cine nu, dupa bunul plac. Nu am vazut obiectivitate, sunt dati afara diversi, inca din coada. Oameni normali, nebauti, nici macar dubiosi, dar poate ca erau prea normali, altfel, imi scapa criteriul. Pe mine m-au fixat, imi era destul de indiferent in acel moment, apoi mi-au facut semn sa intru. Ma uitasem la tatuajele pe pe figurile lor, doua brute cu ochi duri, cu figurile transformate si constienti de rolul lor de mici Dumnezei ai lumii de la intrare. Senzatia m-a urmarit inca mult timp. In interior, putina lumina, mult spatiu, mult nefolosit, o scara te urca in ceea ce se numeste Berghaim, un bar in lateral, muzica, multime…o fosta hala, inca multe lucruri amintesc de ea. Barul din dreapta e din alt film. E foarte inalt, plin de zone nonconformiste in care sa te odihnesti, banci pe jos, leagane din metal, scari cu perne, mici separeuri de o banca…luminat usor, cat sa nu deranjeze, cred ca e cel mai ciudat bar vazut, sau daca nu ciudat, impunator, arata ca o camera lunga cu un perete imens din geam, probabil mai bine de 10 metri inaltime…mai sus, daca urci pe scara, e Panorama bar, un alt bar, mai normal ca infatisare, o alta muzica, o alta sala de dans, sali pentru fumat aproape, inca 2-3 locuri de unde poti sa-ti cumperi de baut…undeva in spatele barului sunt niste incaperi intunecate in care multi indragostiti se retrag(zice lumea). Eu nu am vazut nici macar o persoana sa intre, cum nu am vazut nici personajele de care am auzit ca o sa fiu socat. Au fost cativa travestiti, cativa gay, dar sub nici o forma nu a fost ceva socant. Sunt oameni ca si mine si ca si tine. Cred ca treaba asta cu socatul vine din educatia noastra “comunista” cand clasificam persoanele de anumit fel. In fine, nu despre asta e vorba. Azi multi “electronici” de renume vin la 20 de ani de Warp Records. Nume grele, Clark, Plaid, Tim Exile, Andrew Weatherall, prin urmare incerc sa intru si sa aud si muzica in Berghain/Panorama, pana acum am vazut doar pereti, un bar cu un design misto si oameni care iubesc muzica electronica.

Leave a Reply

