Imagini in cuvinte

Posted: January 9, 2010 in berlin, ce mai aud, ce mai vad, cutia cu cioburi

Nu mi-am luat aparatul de fotografiat pentru ca viscoleste foarte tare si nu ma vad tot scotandu-l din cand in cand din geanta. Dar ma fascineaza ce vad si ce aud si ma gandesc ca poate in acest mod pastrez. Prin urmare, fara a fi ceva cronologic, ma plimb putin printre imagini…o doamna cu un  rucsac in care sunt  10-15 bucati de parchet care depasesc lungimea rucsacului alearga dupa tramvai, il prinde exact cand avea sa plece, urca si imediat apoi coboara. A gresit sau nu a lasat-o vatmanul? Nu stiu. Eram prea atent la conversatia unor romani din statie, vorbeau in gura mare despre jefuirea unui magazin. ” E simplu vere, am intrat in magazin iau tot ce pot si ti-am dat bip. Iei marfa, faci un tur si mai vin cu un rand. Ne caram apoi. E simplu, frate. 50-50, clar, amandoi riscam !” Nu aud prea multi romani in Berlin dar vad ca din putinii pe care ii aud, majoritatea sunt pitoresti(ultimii cantau in metrou “Besame mucho”). Imi vin in minte versurile “ninge fantomatic si bacovian”, privind pe geam, rafale de vant si fulgi lovesc trecatorii care-si intorc capul. In fata mea in cafenea sta un domn pe care il declar cel mai calm om. Sta cel mai aproape de usa. De fiecare data cand intra sau iese cineva, usa, care ar fi trebuit sa se inchida automat ramane putin deschisa. Unii observa si o inchid, majoritatea insa merg mai departe. Calm omul isi lasa cartea de o parte, trece pe langa o masa goala si inchide usa. Pana acum a inchis de 8 ori. Mai rezista ! Ma mir ca nu isi schimba locul ca ar avea unde sa se aseze cat sa nu simta curentul. Un grup de oameni de zapada impart pliante. E clar, oameni imbracati in costum de om de zapada. Culmea, sunt singurii care sunt transpirati. Unul intra in cafeneaua in care sunt acum si lasa niste pliante. La iesire e intampinat de 3 oameni imbracati in urs polar. Multe lucruri simpatice umbla pe strada. Strada se numeste, aleea Castanelor. Iar locul in care ma aflu, Godot. Eu astept doar sa-mi vina ceaiul. Din greseala mi se aduce o ciocolata calda cu vodka. Era pentru domnul care inchide usa. A ajuns la cifra 9 ! Rectific 10 !  De data asta tranteste usa.

Ieri am vazut Soul Kitchen. O cronica aici. Azi Depeche Mode, intoarcere in adolescenta. Poate starea de dupa film continua. Cineva deseneaza cu degetul in afara geamului aburit. Domnul amabil a parasit Godot-ul, ceaiul si micul dejun prelungit sunt si ele gata. Un cal pe geam. In desen. Ma astept si la un ninja si la o poveste cu cei doi. Lumanari la masa, inca un biscuite, se vorbeste in multe limbi, canta Beirut. Ies in strada.

Leave a Reply

