Fascinatie si teama

Posted: January 20, 2010 in cutia cu cioburi, povesti de cateva minute

Ieri in drumul spre casa am vazut o ambulanta pentru animale. M-a amuzat si in acelasi timp m-a intristat pentru ca stiu ca pana si animalele au nevoie cateodata sa fie duse de urgenta la doctor. Un pas inapoi in minte si eram iar copil. In orasul mic in care m-am nascut evenimentele majore pentru copii nu erau permanente. Nu puteam merge saptamanal la teatru sau la circ pentru ca nu exista asa ceva. De aceea, momentul in care se afisa un nou teatru de papusi sau sosirea circului in oras, mai rar un desen animat sau film de aventuri, parca intram in priza. Imi amintesc cozile de la bilete, senzatia aia ca daca nu stai din timp, s-ar putea sa nu vezi un lucru minunat si asta pentru inca o bucata buna de timp pana la urmatorul eveniment. In plus mai erau povestile celor mai mari, care te obligau sa mergi,  imaginea ta in fata lor, propria varianta a evenimentului…. La circ cand am intrat prima oara am vazut o plasa imensa intinsa, ca de paianjen imens. Apoi in ritm de tobe au intrat in sala zburatorii. Wow, in costume colorate, au urcat cu un fel de scripete deasupra capetelor noastre si au facut tot felul de salturi, iar la fiecare desprindere de trapez, sala traia si vocifera la maxim. Mult mai tarziu aveam sa inteleg si privirile barbatilor oprite momente bune pe cate o zburatoare. Eu eram doar fascinat de ce faceau, nu intelegeam cum se arunca in gol si totusi sunt prinsi de altcineva, cum isi potrivesc ritmul, cum nu cad…si tot mai tarziu ca de asta era si plasa in care sareau in final. Apoi s-a strans plasa si m-am speriat de clovn. Pe langa rasul de pe alta lume, ceva imi spunea ca in spatele mastii e un monstru sau un pitic rau…nu stiu ce a fost in capul meu, cert e ca eram tare speriat cand alegea cate un copil din multime pentru nu stiu ce boacana…iar dupa ce am scapat, un an m-am gandit ce as putea sa-i fac in cazul in care m-ar alege data viitoare. Pentru ca nu puteam sa ma fac de ras in fata unei sali fara sa am o replica, nu ? Nu m-a ales. Oricum,  bine ca a iesit repede si au pus niste gratii, iar in sala au intrat felinele. Nu-mi venea sa cred ca ripostau, nu erau cele mai ascultatoare…dar pana la urma au sarit prin cercul de foc…si au plecat agitate si repede in cusca. Ma intrebam ce se intampla daca scapa? Carnagiu printre spectatori sau doar alearga de nebune si cauta iesirea in libertate…elefantul era mare si cam atat, caii alergau de nebuni unul in spatele celuilalt si in cerc si nu mai stiu altceva de la circ. Mai erau circuri mai mici, fara animale, cu tot felul de acrobati, iluzionisti, scamatori si inevitabil clovni. Dar crescand, mi-a pierit teama dar undeva simpatia nu a venit niciodata…. La teatru de papusi intrai practic si tu in poveste. Era intuneric, cortina se misca, muzica concura la decorul din minte, orice lucru anormal ai fi vrut sa-l semnalezi, iti era frica sa nu pateasca ceva personajul principal cand vedeai ca se unelteste impotriva lui(nu era Miorita !) si ai fi sarit chiar sa-l aperi. Iar finalul era intotdeauna unul in care binele invingea si cumva era si victoria ta, pentru ca asa ai fi procedat si tu, pentru ca in fond ai fost acolo, ai ales partea si ai trait cot la cot cu personajul principal. Pentru tine nu erau papusi ci personaje reale, nu erau oameni care vorbeau in locul papusilor ci doar era o poveste in direct si atat….Inapoi in strada, am trecut de ambulanta pentru animale, inca zapada pe jos, oare il duc si pe leu, daca nu-i bine cu ambulanta? Dar girafa si elefantul nu intra ! Hm, uite o afacere. Sa iti faci ambulanta pentru animalele care nu pot fi transportate usor la spital, si macara, ca cine l-ar putea ridica pe hipo altfel?

Leave a Reply

