Statistici aproximative, gesturi, intrebari

Posted: January 24, 2010 in ce mai vad, cutia cu cioburi

In restaurantele, bistrourile, bodegile, barurile in care mananc sau beau in Berlin, am observat ca la mese, in general, barbatii stau cu alti barbati si femeile cu alte femei. Foarte rar cupluri, la fel de rar ziua cuiva sau o adunare a unor cunoscuti. In cifre, cand m-am pus sa numar, din 20 de mese, 15 erau ocupate fie de barbati fie de femei, 3 cupluri si 2 cu mai multi la masa. Barbatii beau bere, majoritatea, rar cate unul ca mine cu vin sau altceva. Acum cand scriu asta din restaurant, nu vad nici un barbat fara bere. Femeile tinere, vin rosu. Cele mai in varsta tot bere. Chiar daca stiu meniul pe de rost in anumite locuri, il cer. Astept surprize sau schimbari. Nici nu stiu. Barbatii mananca in general mult, fie paste, fie ceva cu carne, cantitatea conteaza. Femeile sunt in general cu salate sau cu peste. Nu stiu de ce nu-mi place sa stau la intrarea in restaurant si in general ma orientez dupa locul de la care sa pot sa vad cel mai mult.Am vazut foarte multi oameni care nu s-au dezobisnuit de cele doua degete ridicate ca la scoala. Asa cheama si chelnerul. Personal m-am obisnuit sa cer nota mimand un scris pe o palma intinsa. Nu stiu de ce, nu am nici o problema sa folosesc cuvintele, dar mi se pare ca ii scutesc drumul pana la mine. Altii ridica doar aratatorul. Ca si cum ar atentiona. Ca si cum ar indica sau ar da un ordin. Acum ma intreb de ce, de fiecare data cand am un cos cu paine in fata, inainte de a ajunge mancarea, trebuie sa mananc o felie? Fara unt, fara nimic. Doar asa. In trecut nu faceam asa ceva, acum insa cand vad semintele alea imi spun ca trebuie.  Salt. De ce dorm pe partea dreapta? Sau hai si pe burta…dar in general mult mai bine cand sunt pe partea dreapta. De ce dorm pe partea stanga a patului? Nu stiu. Doar fac aceste lucruri fara nici o explicatie. Alt salt. Sar de la una la alta. Clar. Nu o sa explic nici asta. De ce nu pot sa citesc carti vechi? De ce nu suport hartia ingalbenita? De ce imi place vinul alb mai mult decat cel rosu? De ce berea neagra mai mult decat cea blonda? Stiu, chestie de gust. Oameni diferiti. Sar iar. De ce imi place sa zbor dar nu imi place cu avionul? De ce imi plac inaltimile dar nu as urca intr-un balon? De ce imi plac cabinele telefonice dar nu ma vad folosindu-le? De ce ma fascineaza scarile rulante de la metrou? De ce cred ca drumul cu trenul e ca o calatorie initiatica? De ce cred ca podurile au secrete ascunse ?Nu pot intelege gestul unei persoane care atentioneaza prin trei batai in masa cand te saluta sau iti spune ceva. Nici oamenii care intra la film la 5-10 minute dupa ce filmul a inceput doar pentru ca au stat in coada la popcorn. N-am nici o problema sa merg singur la film, la teatru, la meci sau la restaurant, am o problema insa sa stau singur pe o banca.

E duminica si am dormit prost. Astern cuvinte fara sens si imi pun intrebari cu zeci de variante de raspuns. Poate ca doar imi fac curaj sa ies in frigul de afara, poate ca imi place lumina de la geam si doar inspiratie nu ma ajuta sau poate doar vroiam sa-mi reamintesc de drumuri, calatorule.

Comments
    • Laurentiu says:

      ca viata, cu momente bune, cu momente mai putin bune. pt mine “sad” e total altceva, dar nu pun in discutie aprecierea ta. mergem inainte, vedem cand se intrerupe sirul de “sad”😉

Leave a Reply

