Un caine pe nume Figo

Posted: February 5, 2010 in cutia cu cioburi

Oamenii au gusturi ciudate. Iar cand vine vorba sa-si boteze animalele, nici nu stii daca imaginatia are limite sau merge de nebuna. In trecut, parca erau mai limitate numele cainilor, ale pisicilor si in general. Era clar ca Labus e un caine, Tili o pisica si Motata o gaina. N-o sa intru in detalii la gaini pentru ca nu am auzit prea multe persoane care sa-si boteze gainile pentru ca erau multe si se confundau. Dar deviez. Caini si pisici am avut intotdeauna in casa copilariei. Primul caine de care imi amintesc vag acum, se numea, Frunza. Era cateua fidela strabunicului meu, care dupa moartea lui a refuzat sa mai manance si a murit la putin timp dupa. Au urmat Muchi si Bell, amandoi botezati de tata, Muchi un caine negru frumos, sprinten si foarte inteligent, Bell un boxer cu figura de bodyguard, care insa a invatat de la inteligentul Muchi cum stau lucrurile, cum se urca o scara in pod, care-i locul optim prin care sa poti iesi pe casa si cum sa suni la sonerie. Imaginati-va. Pisici lenese la soare, pe acoperisul casei si brusc, doi caini, alergandu-le. Apoi oprindu-se si savurand momentul de la inaltime. Ca o curiozitate, nu aveau nimic cu pisicile casei, dar nu suportau pisicile vecinilor. Dusmanul numarul 1 a lui Bell era snauterul Argus ! Cainele prietenului meu cel mai bun. Noi prieteni, dar niciodata n-am reusit sa ne imprietenim cainii. Cand se prindeau pe strada, luptele erau foarte incinse iar castigatorul era in general cel care era mai aproape de casa. Parca curajul era de partea celui mai aproape de casa. Dar iar deviez. Vorbeam de nume. Prietenul asta al meu, avea o adevarata pepiniera de caini si de nume care mai de care. Inainte de Argus, a fost King, iar inainte, Lago. Dupa Argus, au venit intr-o ordine aleatoare, Duru si Dura, Ursa, Kara si oarecum doar pentru o perioada scurta, cainele “Caine”. Acum o are pe Aura. Iar pisicile lui se numeau Romeo si Julieta. Vecinul celeilalte  bunici avea un caine alb si batran, care si-a lasat o ureche la Bell in gura. Ciper il chema. Cainele matusii era Catalin. Un caine flocos si simpatic pe care insa il vedeam rar. Intorcandu-ma in curtea bunicii, toti motanii care aveau blana portocalie, erau Dundi ! Explicatie e faina insa. Vazuse un film in care personajul lui Robert Redford se numea Dundee. I s-a parut ca seamana si uite asa, motanii portocalii, erau Dundi(chiar si acum are unul). Oarecum cu o logica mai simplista, pisicile negre, au cam fost Canita(canit e termenul banatean pentru manjit) si cateodata Negruta. Pisicii verisorilor mei erau Tom si Jerry. Apoi a venit Tili. Si Tili 1,2, 3…Cainele verisorilor e Gin. Pentru ca in perioada in care a fost cumparat, vara-mea descoperise ginul🙂 Mai exista un caine, Lucky, un caine mic si rau, unul dintre putinii care ma latra si nu ma recunoaste niciodata si pe care personal il urasc ! Bagheera si Scooter au fost alti doi caini in casa noastra. Poate cei mai rai caini, in perioada aceea nu prea indrazneau multi sa intre fara sa sune la usa. Apoi au urmat Kara si Figo. Pe Figo l-am simtit cel mai aproape, desi cu Bell am copilarit. Dar poate pentru ca imi amintea de Bell, fiind tot boxer, poate pentru ca imi parea un caine care intelegea tot si cumva poate ca acum simt si eu altfel.  Bell insa era cel care suna pana si la sonerie, cand era pe strada si usa era inchisa cu cheia sau cu cate un carlig(pus ca sa nu iasa, dar cineva il credea prin pod sau pe casa). In fine, aminirea cu Figo e cea mai proaspata si undeva o sa-mi amintesc mereu cu drag de el.

Dar mai sunt si alte nume. Zorro, Arco, Nero, Codita, Azorel, Lady, Sir, Coniac, Catana,Negru, Ursu, Dulau, Noriere, Lupu, Valentin(cainele altor vecini), Bessy(un fel de Lassie dar varianta germana) si toate au cate o poveste in spate. Dar lasam asta pentru alta data.

Oare isi mai aminteste cineva de cainele lui Pistruiatu ?  Calu’ il chema si o sa mi-l amintesc mereu in saltul acela care-l facea, la inceputul fiecarui serial, in generic.Doar am vazut serialul de 4-5 ori.  Intr-un alt film romanesc, Aventurile lui Babusca, film care mi-a marcat parte din copilarie, cainele se numea Spic. Nici cum nu-mi pot aminti cum il chema pe cainele din Ciresarii.

Fram insa era singurul nume de urs polar pe care l-am stiut. Apoi a aparut si Knut, iar de curand si Deisy.

Cine aduce aceste nume? Poti sa-i spui viitorului tau caine Sandokan? Sau Chuck? Sau Barna?  Dar ursii polari de ce nu s-ar putea si ei numi, Valentin, de exemplu ?  E clar ca poti, daca eu l-am numit pe Figo dupa un fotbalist portughez, fiecare isi face propria conexiune si numeste pur si simplu. Asta e, cateodata suna ciudat, dar mai apoi te obisnuiesti. Am trecut de la intrebarea, “ce nume e asta?” la cea in care esti intrebat, “are doar un nume?”. Iar bunica, ca sa-i evidentieze, la un recensamant al animalelor, in trecut, le-a dat chiar doua nume. Erau Bell Cabariu(cel care tine de familia mea) si Muchi Belcota( al ei si al bunicului).

Iar acum cred ca pe corbul care sta pe cosul cladirii de vis-a-vis il cheama Matei ! Poate chiar Matei Muller, ca are tata neamt !

Comments
  1. Rakesh Manjit Mehrotra says:

    stiu eu pe cineva, care isi tine gaina favorita in casa..Gaina are si un nume: Printesa!

    • Laurentiu says:

      stiu si eu acea persoana? bine ca n-am zis de vaci, ca cine stie ce scandal diplomatic cu “prietenii tai” deschideam…

  2. Rakesh Manjit Mehrotra says:

    Nu!Nu o cunosti..iar in ceea ce priveste vacile…mai bine nu abordam acest subiect..ca prietenii stiu de ce..🙂

Leave a Reply

