7 zile pe an

Posted: March 24, 2010 in ce mai vad, cutia cu cioburi, locuri in care sa pui cortul..., pensiuni

…schiez, prin urmare sunt la munte iarna. Nu e mult, tinand cont ca pentru mine e cel mai bun mod de a-mi incarca bateriile, lucru dupa care tanjesc de cand vad primii fulgi. As spune chiar ca e foarte putin. Doar 7 zile din 365 ma gasesc intr-un loc linistit, respir aer curat si ma las purtat de vant si de telescaun spre locuri pitoresti. Mi-ar trebui mai mult, cumva cu 14 zile, cred ca s-ar gasi o armonie…

Am fost pe multe partii si am vazut multi munti unde s-ar putea schia in conditii foarte bune. Solden insa, depaseste orice asteptare. E un tinut imens. Sunt 3 ghetari care depasesc 3 000 de metri si cumva poti schia pe fiecare dintre ei. Daca ai norocul sa prinzi o zi senina, nu mai stii la ce sa te uiti. Ai munti in jur, de diverse dimensiuni, ai cabane colorate, asezate unde si unde pe cate o partie, ai zeci de partii, pentru incepatari, avansati si profesionosti, grade de dificultate diferite, ai 4-5 lifturi ca sa ajungi aproape in varful unuia dintre ghetari, ai un tunel sapat in munte, pe care aluneci usor cu schiurile si practic schimbi versantul, ai partii largi, pe care poti aduna un oras intreg de merime medie, ai muzica la fiecare colt de cabana(azi am auzit lambada si un depeche mode la coborare), cate o platforma suspendata deasupra unei prapastii, zeci de oameni de prin toate colturile lumii.

Azi am vazut un japonez dansand pe muzica din tirol, am vazut multi olandezi si rusi, chiar si romani, am vazut un elicopeter mic si galben, venit sa salveze o persoana, blocuri uriase de gheata, parca infipte in munte, in fond doar parte din munte, casute pentru pasarele obisnuite sa vina la inaltimi de peste 2500 m si chiar o cerere de casatorie facuta pe partie. Venind din urma, a facut o oprire “in genunchi” in fata ei si a scos o cutiuta cu inel. Am coborat fara sa aud raspunsul, dar din ce am dedus desi parea uimita, cred ca a spus DA…

Nu m-as mai satura, te lasi purtat in alunecare, visezi cu ochi deschisi privind muntii, alb in jurul tau, mici pete de culoare pe langa, verde padurea din vale, crestele in fata. Poti orice. Acolo limitele sunt depasite mai mereu. Iar cand nu mai poti, asa, la sfarsitul zilei, te cuprinde acea moleseala placuta, acea roseata in obraji si senzatia aia ca esti mult mai usor dupa ce lasi claparii din picioare.

O parte din mine a ramas si acolo…inca schiaza, cat se mai poate….si de putut acolo, dupa cum spuneam, se poate chiar si in vara…Sa mergi si tu,  calatorule…

Iar daca nu stii unde sa poposesti, alege Pensiunea Edelweiss , situata la 20 de km de Solden, aproape de Otztal si Kuhtai, cu camere spatioase si curate si gazde mereu saritoare si amabile.

Comments
  1. tipu says:

    brrr…cold!

Leave a Reply

