Franturi

Posted: December 14, 2010 in 365, berlin, ce mai aud, cutia cu cioburi

Ninge. Usor, oarecum timid, poate invaluit, poate pe furis, cat sa nu mai lase loc stropilor de ploaie sa strice decorul alb. Usile metroului se inchid. Ies, cobor niste scari, imi trag caciula mai adanc pe cap, fularul il strang mai strans, trec printr-un targ de Craciun din care au ramas doar luminitele si mirosul de alune prajite,  pana maine dimineata, cand totul se reia. Imi imaginez povesti la fiecare colt de cladire ce-mi iese in cale, ca si cum dupa perdeaua de fum ce ramane in urma, totul se leaga.

Pe aici am mers impreuna…si pe aici….si pe aici…sunt inca urme proaspete, pe care au calcat diversi, dar ocolul asta mic sunt convins ca l-am facut doar cu tine…imi vine sa scriu in zapada si scriu chiar …desi cu fiecare fulg mi se acopera din cuvinte…erau spre tine, au ramas in zapada…

De cate incercari e nevoie ca sa stii daca ea e aceea? O intrebare ce sta la baza piesei de teatru Trial and error. Oare cati nu ne-am facut criterii de perfectiune in minte…oare cati nu am fost convinsi ca daca ochii se intalnesc si vorbesc, e suficient ? Pe metrou se intampla mereu lucruri. El avea pana si discursul pregatit. Ea era perfecta. Sau ma rog. Aproape perfecta. Coborase la alta statie decat ar fi trebuit sa coboare si pana la urma decalajul asta se pastreza. Ca doi oameni ce se cauta…dar sunt mereu decalati, de o statie, de mai multe, poate de un alt traseu, alt drum, alta zona, alt oras…alta tara…

Te poate gasi norocul? Sunt mai multe intrebari decat raspunsuri? Ce mananca pescarusii iarna cand ingheata apele ?

Undeva departe, intr-un leagan pe la apus ai zambit cat timp eu am lasat realitatea in pace…mi-as pune gluga pe cap si as iesi din nou de la metrou, urmarind o poveste, o umbra, o dara de fum, cateva inscriptii ciudate pe zid, cate un semn, cate o pista falsa si undeva si pe tine…imi imaginezi cum mergi incet, sa nu aluneci, mi-e ca ai si o caciula trasa pe cap, urmele-ti vor fi alungite, ca si cum ai patina din cand in cand…

Oare de ce sunt stelele impartite asa de disproportionat in noaptea asta pe cer ?

Calatorule, hai sa tragem o tigara si sa reluam. Merge banda ? Merge …

Leave a Reply

