De ce e totul atat de departe ?

Posted: January 11, 2011 in 365, berlin, povesti de cateva minute, se plimba sufletul meu intre real si imaginar?

Cand sunt pe ganduri si n-am nici o stare obisnuiesc sa ma plimb pe strazi. De cele mai multe ori, fara tinta, doar parca sunt coplesit de senzatia aceea ca nu vreau acasa. La cate un colt opresc, ma uit la cate un chiosc si prin vitrine, ma uit la cladiri ca si cum mi-ar parea ceva important, poate chiar dialoghez cu cate un caine ce trece cuminte in lesa…oricum, la un asa colt am vazut un apartament cu geamuri mari si cu terasa. Unul din vise presupune apartament cu terasa. Desi se bate cap in cap cu dorinta ca nu vreau sa ma leg de ceva, casa mi-e drumul mereu inainte, linistea venind din schimbarea peisajului. Cateodata insa imi pare ca am obosit, desi stau de luni bune oarecum in oras, pierzandu-ma destul de rar in cate un drum…in momentele acelea vreau apartament cu terasa, sa pot urca in diminetile insorite, sa am sezlonguri si priveliste si multi oameni care sa vina la povesti. Celalalt vis e legat de munte si de faptul ca m-as vedea stand trei luni din an pe partie. Ma rog, pe langa, astfel incat sa pot ajunge in toate zilele sa fac cel putin o tura, fara graba, ca si cum ar fi portia de sanatate zilnica inainte de masa. Apoi cred ca m-as urca intr-un tren spre Beijing. As face popasuri in tot felul de orase din drum si as scrie despre experienta asta. Transiberianul pret de o luna, povesti ale oraselor vazute prin ochi straini si straini insasi, necunoscuti, oameni cu care poti reactiona, oameni care vorbesc si fara sa vorbeasca, personaje…

Cineva imi povestea astazi de insule in Mozamblic, de plaje goale si superbe pentru care trebuia sa te trezesti la 4:30 dimineata ca sa poti sta putin ca dupa 7-8, era imposibil sa stai la soare, de microbuze care nu au statie, mereu pline dar in care oricat de pline ar fi, mai merge fortat putin, atat timp cat aer exista, de expeditii pe Brahmaputra si Congo, pe Zambezi, de hoteluri de 5 stele pe plajele de la Nisa, de Africa de Sud, Japonia, SUA , avioane schimbate continuu si locuri din acelea mult prea putin accesibile majoritatii. Iar eu doar puteam sa constat, vorba cartii lui Kundera, ca viata e in alta parte.

De ce e totul atat de departe? Zile cu cautat job, inca niste nelinisti in plus, o imagine cu o casa de vis, un pat imens, mobilier vechi, tablouri moderne, locuri aerisite, o strangere in brate, un mers ca sarpele pe trotuar, urcat in necunoscut si adormit foarte dimineata, dupa ce toata insomnia a trecut de mult…trezit cu soare, 2-3 alune de pe masa, un zambet spre nicaieri, imbratisare de pereti si o gura de apa.

Cateodata mi-e dor de prieteni, scurta vacanta la schi a venit si a trecut…pare ca nici n-a fost, desi am coborat partiile pana la lasatul noptii si am dormit extrem de bine in fiecare noapte, in spate e totul, in fata doar cateva imagini…si le aduc uneori…ca doar mi-e dor si de munte, mai mereu, cum mi-e dor si de tine, oricine ai fi tu, calatorule.

Comments
  1. meda says:

    salman rushdie a zis ‘viata e in alta parte’, in ‘pamantul de sub talpile ei’…

  2. meda says:

    ‘viata e in alta parte’ e din ‘pamantul de sub talpile ei’, salman rushdie…:

    ‘traieste, supravietuieste, pentru ca pamantul da intruna nastere la minuni. S-ar putea sa-ti inghita inima, dar minunile vor continua sa apara. Stai in fata lor cu capul descoperit si inchircit in tine. Nu ti se cere decat atentie.
    Cantecele tale sint planetele tale. Traieste pe ele dar nu-ti face din ele camin.
    Lucrul despre care scrii e pierdut pentru tine. Lucrul pe care-l canti te poarta pe aripile cantecului.
    Canta impotriva mortii. Stapaneste salbaticia orasului.

    Libertatea de a respinge este singura libertate.
    Libertatea de a sustine e primejdioasa.

    Viata e in alta parte. Treci granitele, zboara!

    • Laurentiu says:

      probabil au spus-o mai multi chestia cu “viata e in alta parte”, eu ma refeream la kundera pentru ca stiam romanul cu numele asta, il citisem in trecut…poti sa ma verifici, exista🙂

  3. vlad says:

    Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper – un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    http://www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

  4. nobody says:

    life is where You are! don’t miss it, enjoy it!….but i’m neither Kundera nor Salman…i’m just nobody

Leave a Reply

