Ne pierdem controlul ?

Posted: January 31, 2011 in berlin, cutia cu cioburi

In zilele trecute am mancat de trei ori la rand in oras. De fiecare data la rest am fost putin pacalit. N-au fost nemti ci turci, chinezi sau marocani si mi-am dat seama daca nu imediat pe loc, in minutele urmatoare. Cu toate astea am tacut si m-am gandit sa vad daca a fost o intamplare sau deja e o moda. Primii si-au pus un euro in plus, am zis ok, nu mai lasa bacsis…a doua dezamagire trebuia sa-mi dea 3,50 euro inapoi. Moneda de 50 de centi a fost insa de 20. Ok, nu e o paguba mare, altfel de bacsis…Ultimii, aveau sa-mi dea un euro rest, mi-au dat 70 de centi din doua monezi cat sa cred ca mi-ar fi dat tot doua de 50. In fine, nu pun prea multa la suflet, dar intr-un fel imi ridic un semn de intrebare…

La intrarea in bar ti se spune ca nu poti intra fara invitatie. Cineva se uita lung la tine si decide ca nu esti imbracat potrivit sa intri la o petrecere privata. El te-ar lasa dar vezi…sunt niste reguli. Apoi lasa alti doi oameni pentru ca pareau mai simpatici.

In fiecare joi intr-un cinematograf central exista un eveniment numit :Sneak preview. In fond un film surpriza care are sa vina in cateva zile sau saptamani in cinema. Platesti mai putin, pentru ca nu stii ce film este, dar ai sansa sa vezi un film nou. Sunt totusi diferente de preturi, in fata in primele 5 randuri un pret, apoi un alt pret. Vreau in primele, in lateral. Mi se spune ca nu exista locuri, accept sa merg in celelalte. Intru si in sala cand se sting luminile vad toate locurile din lateral libere. Stiu ca nu se ingramadesc nemtii la aceste locuri dar mi se pare ciudat sa mi se spuna din start ca nu mai sunt locuri. De 3 ori am verificat asta si apoi mi-am spus ca sunt si eu un fel de roman. Asa ca mi-am luat bilet la sneak preview si m-am dus la un alt film, chiar 3 D care era de doua ori mai scump. Bonus la iesire am intrat la inca un film. Gratis. Doar intrand dintr-o sala in alta. Ce bine au fost puse. Am reusit sa vad 2 filme 3 D perfect puse unul dupa celalalt. Cum ajung sa fac asa ceva? Sunt doar  cateva exemple minore luate din ultimele zile…

De multe ori am senzatia ca regulile astea le incalca cei care sunt indiferenti. Daca te agiti, intrebi, esti politicos si faci lucrurile cum trebuie se pare ca noua societate te vede rau. Prin urmare, te adaptezi la viteza, la datul din coate, zambesti cui trebuie si treci peste privirile care nu conteaza. Chiar asa? Mi-ar placea sa cred ca in cazul meu a fost o exceptie, un moment din ala in care pur si simplu am vrut sa fac o tampenie si am facut-o si acum totul isi reia mersul firesc. O sa stau la cozi, o sa fiu mai atent la bacsis, o sa respect regulile. Asta pana pe la al doilea pahar🙂 Apoi mai vedem. Ca doar daca ne pierdem doar putin din cand in cand, nu poate sa fie rau, nu-i asa calatorule? E luni si Berlinul se misca…

Leave a Reply

