Agățat

Posted: April 8, 2011 in ce mai iubesc..., cutia cu cioburi, povesti de cateva minute

As fi vrut sa plec, nu-mi gaseam locul, prea multa lume si prea putin spatiu, la cativa zeci de metri, plaja e pustie, caut o iesire si te vad. Nu-mi pot lua ochii clipe bune apoi cineva ma bate pe umar si ma scoate din film. Trebuie sa mergem in alt loc. Dar stai putin, ma uitam la ….si cand privesc nu mai esti.

Urcam in tren, galagiosi, cu chef de drum si incarcati de povesti. Ne gasim locurile, rucsaci, bagaje, putin spatiu, privesc pe geam la plecarea trenului si te vad iarasi. As fi sarit din tren dar pana am ajuns la usa trenul deja luase viteza.

Noaptea de revelion la munte. Se canta la chitara, oamenii sunt asezati in cerc si pe jos sunt lumanari aprinse. Ne imbratisam de anul nou si apoi urcam la cruce. Veseli, mai cade cate unul, mai circula o sticla cu vin de mure, ne incurajam si pana la urma in 20-30 de minute suntem sus. De sus muntele e plin de luminite iar si mai sus, pe cer, parca-s si mai multe. Brusc se sting toate luminile de pe munte si ramanem doar cu stelele si luna. Aveam sa aflam ziua urmatoare ca un tractor condus de un sofer putin beat a intrat in transformator. Ne luam de mana si coborarea e o aventura la lumina lanternei. Cadem de zeci de ori dar pana la urma ajungem teferi, rumeni in obraji si hotarati sa continuam cantarile la lumina lumanarilor.

Pe insula, trag cateva fumuri si ma las pe spate, imi imaginez drumuri si povesti de spus la ceas tarziu, undeva se canta, majoritatea s-au retras in corturi sau la cinema in aer liber, imi inchid ochii usor, deschid, vad stele, inchid iar, deschid si te vad aplecata asupra mea. Buna seara. Iar lumea mea se intorcea cu fundul in sus si ma gandeam ca de la tigara. As fi vrut sa ramana asa dar o data cu dimineata s-au dus la culcare pana si stelele.

O masina la drum de noapte, serpentine, zapada in lateral, muzica in surdina, pustiu, zambim, pare ca alunecam, avem placi si schiuri intre noi, o gramada de nelinisti dar ochii inca ne rad ca suntem tineri. Oprim la o casa a piticilor cu acoperis rosu si decor de iarna, ne intalnim cu diversi cunoscuti si doar privindu-ne in ochi stim ca e bine. Dansam, punem lemne pe foc, alergam prin zapada, ne jucam cu un caine mare si flocos, adormim pana si pe scara, sau pe scaune, pe jos si poate nici nu conteaza daca nu adormim.

Pe malul lacului, ne coacem porumb si cartofi in jar, cantam la luna si tragem la sorti care cum dormim. Tot mai putini in jurul focului, o sticla se plimba din mana in mana, o tigara in sens invers, te privesc, ma privesti, poate ca e prea devreme…si intre timp e mult prea tarziu.

Doi intr-un pat, se imbratiseaza dar fiecare e cu gandul departe in felul lui. Unde vom fi peste 20 de ani ? Destine incrucisate, ce mult te-am iubit, ce mult m-ai iubit si totusi eu am mers in dreapta si tu in stanga si cand aveam sa ne intersectam, am luat-o in stanga crezand ca te gasesc si tu in dreapta crezand ca ma gasesti si n-am uitat unul de altul dar ramanem tot asa, mereu aproape si niciodata impreuna. Toti trecem prin asta, toti avem undeva in adancul nostru cateva povesti pe care le tragem tot dupa noi. One day e o carte fascinanta cu cate un putin din povestea fiecaruia dintre noi, cei care stim ca acolo unde esti, n-o sa fiu niciodata. De aceea te port in suflet…

Comments
  1. bianca says:

    😦 un pic trist. oare exista mai multi dexter, mai multe emma, pentru fiecare dintre noi?

    • Laurentiu says:

      poate ca e aceeasi emma si acelasi dexter, dar noi ii cautam in alte si alte persoane…trist, vesel, ca tot ce ne inconjoara, suntem in faze, uite de exemplu eu sunt foarte bucuros ca ai citit cartea cu pricina 🙂

  2. vlad says:

    nice! cu siguranta multi ne regasim in micile placeri enumerate de tine. iar insula 🙂 szigetul si ale lui generoase unguroaice. memorabil, intr-adevar 🙂

Leave a Reply

