This is Liverpool (Episode 1)

Posted: May 3, 2011 in ce mai vad, cutia cu cioburi, hoteluri, pensiuni

Cum poate sa nu-ti placa un oras in care intrarea in gara te poarta printr-un culoar facut din stanci iar gara sa afla pe Lime Street ? Prima imagine pe care o vad insa e o zona de case din caramida, sunt momente in care trenul pare la un nivel mai inalt decat ele si parca te duce cu gandul ca totul ar fi un oras de jucarie. Gara insa e moderna iar cum iesi te lovesti de o imbinare placuta de nou si vechi. In gara cateva statui mai ciudate, n-am apucat sa citesc despre ele dar m-am distrat. Un barbat cu inghetata in mana si o femeie cu un ou🙂 N-am apucat sa ies din gara ca am fost intrebat daca am nevoie de ajutor. Ma vazusera cu un bagaj in spate si au avut initiativa. Chiar cele doua zile petrecute la Liverpool m-au facut sa cred ca locuitorii orasului sunt exagerat de amabili. Ceea ce nu e rau ! M-am lasat ghidat, mi s-a explicat usor pe harta ce ar trebui sa fac si cum sa ajung si am ajuns relativ cu bine la destinatie(doar un mic ocol, pentru ca am cotit prea repede). Hotelul-Pensiunea se numeste The  Old Dairy, a fost cumva cea mai buna varianta in raport pret/calitate si apropiere de oras, cand joaca Liverpool un meci important de campionat, e foarte greu daca nu imposibil sa gasesti ceva central in oras, chiar daca te pregatesti de cu o luna inainte. In fine, eu mi-am facut rezervarea doar cu o zi mai rapid si am ales ce am putut. The Old Dairy e un loc in care dormi si cam atat, fara baie in camera si oarecum linistit. Proprietarii, un cuplu vorbaret si, deja devine clasic, foarte amabil, iti dau toate informatiile de care ai nevoie de cum ajungi, o legatura de chei in brate, un cod si o harta si cam de aici orice problema ai se rezolva intr-un timp relativ pentru ca ei nu prea stau in hotel. Am facut ce am facut si am uitat sa cer adaptor pentru prize, mi-am amintit cam la 10 minute dupa ce am intrat in camera, dar ei plecasera de 5 si mi-au spus ca o sa rezolvam cumva situatia pana maine. Dar pentru ca am plecat in oras dupa ce am facut un dus, pentru mine rezolvarea problemei s-a intamplat ziua urmatoare. Internet avea, in doua zile nu am stat prea mult in hotel in afara de orele de somn, dar tot am prins cam jumatate de ora fara sa mearga si din nou fara ei in zona. Noroc ca au primit alti oameni in cazare…ca altfel mai dura ceva. Ca locatie, e undeva la periferia orasului, aproape de o statie de autobuz si de acolo cam in 12-15 minute esti in centru. Noaptea un taxi te costa aproximativ 8 lire. La cum merg lucrurile prin Anglia si la cate alte lucruri scumpe vezi, poti spune ca pretul e in regula. Altfel, autobuze doar pana la 23:30 si pe jos aproximativ 45 de minute. Ca sa inchei cu hotelul, asa si asa, cu bune si rele dar daca vreodata ar trebui sa ma intorc in zona, cred ca as cauta mai din timp. Singurul avantaj insa ar fi ca altfel nu prea ajungi sa vezi zona asta in care sunt localnici, puburile sunt mai murdare dar mai autentice, ca nu prea vezi turisti.

Altfel orasul e fascinant. Centrul e plin de strazi care vin si pleaca intr-un fel de labirint in care toate drumurile duc intr-un punct central. O piata mare, multe cladiri din caramida rosie, aglomerare de puburi dar si locuri deschise si verzi, docurile ofera doza de pitoresc, iar oamenii zambesc si petrec de pe la pranz si pana nu mai vad clar drumul spre casa dar il gasesc cumva. Ieri am ridicat doua persoane de pe jos, cazusera aproape in fata mea, mai intai o doamna putin trecuta si-a calculat gresit pasul dupa ce a urcat o bordura…intr-o prima faza n-a acceptat ajutorul, m-a rugat doar sa-i tin plasa, dar pana la urma a intins si mana. Radea insa mereu si parea ca se incadreaza in firescul zonei. Domnul in schimb a pierdut o bricheta si aplecandu-se s-o ridice, el stand pe o banca si-a rasturnat si cartofii prajiti si cumva incercand sa faca mai multe lucruri deodata a uitat sa-si mentina echilibrul si sa puna mana inainte de a lovi strada cu capul. Prin urmare, s-a cam julit serios la cap dar zambea la randu-i. Probabil ca imaginea e clasica pentru Anglia, cum se intuneca putin vezi pe strada zeci de persoane care umbla clatinandu-se dar majoritatea zambesc cu gura pana la urechi. Cei care nu sunt pe strazi sunt sigur in puburi, canta, beau si danseaza, ordinea e aleatoare, prea putini se plimba firesc si nu cred ca exista cineva care sa stea sa se uite in zare. Se canta mult in Liverpool, in puburi, pe strazi, in parcuri, pe la docuri…se canta si bine, chiar daca nu te nimeresc ca stil, poti auzi voci bune ce canta cu placere. Poate umbra celor de la The Beatles inca planeaza asupra orasului, oricum la ceas de seara din cate un colt de cladire totul suna minutat.

Comments
  1. Salut! Ce zici de un link exchange cu ARFE.RO? Are PageRank 3 si aproape 2000 unici/zi. Contacteaza-ma te rog pe contact[at]arfe.ro daca te intereseaza. Mai multe detalii aici: http://arfe.ro/parteneri/

Leave a Reply

