Nemții, răchia și teregovenii

Posted: May 31, 2011 in cutia cu cioburi, povesti de cateva minute

Cabana-i rustica, patul prins e unul supraetajat, ma rog, eu sunt obisnuit sa dorm la inaltime, prin urmare era firesc…pe geam inca se vad muntii in ceata, ploua din cand in cand iar aerul e placut. Multa carne la gratar, mici, ceafa, peste, pulpe de pui, prea putini colegi se ingramadesc la gatit, majoritatea asteapta ca cineva sa se incumete, sunt chiar indicatii prin telefon, sotiile sau prietenele pregatesc la bucatarie aproape totul, la gratar insa sta in general un barbat. Stau langa el si il tin de vorba, ma simt util, ca un fel de copilot, avand chiar privilegiul sa stropesc de cateva ori carnea cu apa sau sa aduc cate o bere. Nu-mi place berea aleasa, criteriul cred ca a fost, o bere locala, prin urmare, Timisoreana. Daca nu-ti place, nu ai varietate, pacat. Ca om care prefera vinul am sperat sa ma salvez cu vinul de casa din sticlele de plastic. Dar era dulce si m-am dezobisnuit sau chiar mi s-a schimbat gustul asa ca tot ce am avut dupa o bere si un pahar de vin dulce, au fost, dureri de cap. Noroc cu coniacul care a salvat, in cazul meu, capitolul bauturi. Bun coniac ! Prea multa mancare. Colegi fericiti. Mai toti au venit cu familiile, deh, 19 ani de la terminarea liceului si unele lucruri nu se schimba. Majoritatea au pus cateva kilograme in plus si au pierdut fire de par, respectiv fetele au parul doar putin mai scurt si parca ne bucuram ca dupa o vacanta de vara, cand fiecare povestea in dreapta si in stanga ce si cum a facut. Pe unde a umblat, pe cate carari, cu cine a mai ajuns la orizontala sau foarte apropiat…si culmea, nici povestile nu se schimba, iar cele vechi sunt mereu prezente, ca niste nori purtati mereu deasupra capetelor noastre. Ploua, vremea nu tine cu noi, rezist cat de cat dar pana la urma aleg sa ma retrag la adapost, alte povesti, aceleasi personaje, aceeasi bere, vin, coniac, vine meciul, Barcelona castiga(ce bucurie !!!) si apar primele acorduri de muzica din liceu. Apoi cineva schimba cat de cat registrul, trecand pe “muzica buna”. Ma rog, gusturile sunt amestecate, se danseaza cat de cat, printre alte povesti si din cand in cand cate mai unul scapa la culcare. Multa rachie pe masa, se mai varsa cate un pahar, se mai plange cineva ca e prea tare si variata, oricum teregovenii duc, obisnuiti fiind cu multa, inca de mici. Trei dintre noi, veniti din Germania am nimerit in “camera burlacilor” alaturi de alti doi fosti colegi, burlaci doar pentru o noapte. E bine si linistit si in acelasi timp ciudat sa stai langa atatia fosti colegi inconjurati de familii cu copii. Copiii sunt reusiti si seamana mult cu fostii mei colegi, prin urmare s-au simtit bine in lumea lor din jurul mesei mici. Inca un pahar, ramanem tot mai putini, imi pare ca povestile se repeta si imi fac griji pentru anul viitor pentru ca nu stiu daca o sa ne mai strangem atat de multi.

Controversat am plecat la culcare, m-am simtit bine dar in acelasi timp ciudat, m-am bucurat de fosti colegi dar nu de vreme, de locatie dar nu de atmosfera, de zgomote de copii dar nu mi-am putut inchipui sa fiu la randu-mi in situatia de a veni cu un copil, de coniac dar nu de restul bauturii, de linistea din jur dar aproape deloc de imprejurari, de povesti dar nu de dispute si in acelasi timp daca o sa vreau sa vin in fiecare an sau imi ajunge din cand in cand…

Teregova e un sat  la poalele muntelui din care vin cativa dintre fostii colegi, renumit pentru ca majoritatea familiilor au cazane de facut tuica (rachie, in limbaj popular) si la un moment dat acest sat avea cam 250 de litri de tuica pe cap de locuitor intr-un an, prin urmare e un sat vesel. Cam asa s-a terminat si intalnirea de 19 ani de la terminarea liceului ca si cum ne-am fi plimbat putin prin Teregova,  printre aburii alcoolului si in plin aer de munte care te trezeste aproape imediat. Sau te adoarme.

Poate la anul, calatorule…poate

Leave a Reply

